Fiat

Fiat Uno Turbo i.e. (czerwiec 1985 - październik 1989)
5 biegowa, manualna skrzynia biegów, nadwozie trzydrzwiowa, hatchback, benzyna

Inne motoryzacje Fiat Uno (1983 - 1989)

Ogólne specyfikacje

Typ nadwozia:
trzydrzwiowa, hatchback
Skrzynia biegów:
5 biegowa, manualna
Liczba miejsc siedzących:
5
Segment:
B (mały)
Wprowadzenie:
czerwiec 1985
Zakończenie produkcji:
październik 1989

Napęd

Napędowa oś:
przednia
Typ silnika:
silnik spalinowy
Rodzaj paliwa:
benzyna
Moc:
77 kw (105 hp)
Maksymalna moc (kW):
77
Maksymalna moc (hp):
105
Maks. moment obrotowy:
147 nm


Silnik spalinowy

Liczba cylindrów:
4, w linii
Zawory na cylinder:
2
Pojem silnika:
1301 cm3
Wiercenie x skok:
80,5 x 63,9 mm
Współczynnik sprężania:
7,7 :1
Maks. moc:
77 kw (105 hp)
Moc (kW):
77
Moc (hp):
105
Maksymalna moc RPM:
5750 tpm
Maks. moment obrotowy:
147 nm
Maks. moment obrotowy RPM:
3200 tpm
System paliwowy:
wielopunktowy wtrysk
Sterowanie zaworami:
ohc
Turbo:
tak
Katalizator:
nie
Pojem zbiornika paliwa:
42 L


Wydajność

Maksymalna prędkość:
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:
8,3 s
Monitor zużycia:
n.b.

Zużycie (NEDC)

Zużycie w mieście:
-
Zużycie poza miastem:
-
Zużycie kombinowane:
7,4 l/100km
Emisje CO2:
-
Etykieta energetyczna:
 
Zużycie energii:
-
Zasięg baterii:
-

Zużycie (WLTP)

Niskie zużycie:
 
Średnie zużycie:
 
Wysokie zużycie:
 
Bardzo wysokie zużycie:
 
Kombinowane zużycie:
 
Emisje CO2:
 
Zasięg baterii:
-
Zużycie energii:
-

Podwozie

Zawieszenie przednie:
sprężyny węgierskie
Zawieszenie tylne:
sprężyny węgierskie
Przedni stabilizator:
tak
Tylny stabilizator:
tak
Przednie hamulce:
wentylowane tarczowes
Tylnie hamulce:
tarczowes
Rozmiar przednich opon:
175/60HR13
Rozmiar tylnych opon:
175/60HR13
Promień skrętu:
9,4 m


Skrzynia biegów

1. bieg:
 
2. bieg:
 
3. bieg:
 
4. bieg:
 
5. bieg:
 
6. bieg:
 
7. bieg:
 
8. bieg:
 
9. bieg:
 
Bieg wsteczny:
 
Rozdzielacz końcowy:
 
RPM przy 120 km/h (teoretycznie):
 

Wagi

Masa własna:
838 kg
Maks. ładowność:
442 kg
Maks. dopuszczalna masa:
1280 kg
Maks. masa przedniej osi:
-
Maks. masa tylnej osi:
-
Maks. masa hamowanego przyczepy:
900 kg
Maks. masa naczepy niehamowanej:
419 kg
Maks. obciążenie zaczepu:
-
Maks. obciążenie dachu:
75 kg




Bagaż

Pojem ładowności bagażnika:
225-968 L
Długość min/max:
 
Szerokość min/max:
 
Wysokość:
 
Wysokość progu podnoszenia:
 


Wymiary wewnętrzne

Odległość oparcia / pedałów:
 
Przednia wysokość nad głową:
 
Długość przedniego oparcia:
 
Długość siedzenia przedniego:
 
Wysokość przedniego wejścia:
 
Szerokość wnętrza z przodu:
 
Odległość oparcia przód / tył:
 
Średnia odległość oparcia przód/tył:
 
Wysokość miejsca na głowę z tyłu:
 
Długość oparcia:
 
Długość tylnej kanapy:
 
Wysokość tylnego siedzenia:
 
Tylnia szerokość wnętrza:
 

Wymiary zewnętrzne

Długość:
3644 mm
Szerokość:
1560 mm
Wysokość:
1370 mm
Rozstaw osi:
2362 mm
Szerokość przedniego rozstawu kół:
1330 mm
Szerokość tylnego rozstawu kół:
1300 mm
Prześwit:
-



Fiat Uno Turbo i.e. to wyjątkowy model, który zyskał popularność na całym świecie w latach 80-tych XX wieku. Produkowany był od czerwca 1985 roku do października 1989 roku i stanowił sportową wersję popularnego modelu Fiat Uno. Jego dynamiczna sylwetka, nowoczesny design oraz osiągi sprawiły, że stał się jednym z ulubionych aut wśród entuzjastów motoryzacji.


Pod maską Fiat Uno Turbo i.e. kryje się silnik o pojemności 1.4 litra, generujący moc 77 kW, co odpowiada 105 koniom mechanicznym. Dzięki turbo doładowaniu, auto jest w stanie osiągnąć znakomite przyspieszenie i wysokie prędkości, co czyni go atrakcyjną opcją dla kierowców poszukujących sportowych emocji. Silnik współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, co pozwala na precyzyjne i dynamiczne zmiany biegów, zapewniając pełną kontrolę nad pojazdem.


Design Fiat Uno Turbo i.e. wyróżnia się agresywnymi liniami oraz charakterystycznymi detalami, takimi jak sportowe zderzaki, poszerzone nadkola i unikalne felgi. Wnętrze pojazdu również podkreśla sportowy charakter – znajdziemy w nim wygodne fotele, sportową kierownicę oraz wiele elementów, które zwiększają komfort jazdy. Auto zostało zaprojektowane z myślą o młodszych kierowcach, którzy cenią sobie zarówno osiągi, jak i styl.


Fiat Uno Turbo i.e. to nie tylko szybkie auto, ale również praktyczny pojazd do codziennego użytku. Pomimo swojego sportowego charakteru, zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów oraz bagażu, co sprawia, że jest idealnym wyborem na dłuższe podróże. Jego niewielkie rozmiary ułatwiają manewrowanie w zatłoczonych miastach, a oszczędny silnik pozwala na ekonomiczną jazdę.


Warto również wspomnieć, że Fiat Uno Turbo i.e. zdobył uznanie w wielu konkursach motoryzacyjnych oraz został doceniony za swoje osiągi na torach wyścigowych. Dziś, będąc klasykiem, cieszy się dużym zainteresowaniem wśród kolekcjonerów i miłośników motoryzacji, a jego historia oraz osiągi sprawiają, że pozostaje w pamięci wielu entuzjastów.



Galeria zdjęć Fiat Uno