Fiat

Fiat Uno 60 (listopad 1985 - wrzesień 1988)
4 biegowa, manualna skrzynia biegów, nadwozie trzydrzwiowa, hatchback, benzyna

Inne motoryzacje Fiat Uno (1983 - 1989)

Ogólne specyfikacje

Typ nadwozia:
trzydrzwiowa, hatchback
Skrzynia biegów:
4 biegowa, manualna
Liczba miejsc siedzących:
5
Segment:
B (mały)
Wprowadzenie:
listopad 1985
Zakończenie produkcji:
wrzesień 1988

Napęd

Napędowa oś:
przednia
Typ silnika:
silnik spalinowy
Rodzaj paliwa:
benzyna
Moc:
43 kw (58 hp)
Maksymalna moc (kW):
43
Maksymalna moc (hp):
58
Maks. moment obrotowy:
87 nm


Silnik spalinowy

Liczba cylindrów:
4, w linii
Zawory na cylinder:
2
Pojem silnika:
1116 cm3
Wiercenie x skok:
80,0 x 55,5 mm
Współczynnik sprężania:
9,2 :1
Maks. moc:
43 kw (58 hp)
Moc (kW):
43
Moc (hp):
58
Maksymalna moc RPM:
4700 tpm
Maks. moment obrotowy:
87 nm
Maks. moment obrotowy RPM:
3000 tpm
System paliwowy:
carburettor
Sterowanie zaworami:
ohc
Turbo:
nie
Katalizator:
nie
Pojem zbiornika paliwa:
42 L


Wydajność

Maksymalna prędkość:
155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:
15,0 s
Monitor zużycia:
n.b.

Zużycie (NEDC)

Zużycie w mieście:
-
Zużycie poza miastem:
-
Zużycie kombinowane:
6,4 l/100km
Emisje CO2:
-
Etykieta energetyczna:
 
Zużycie energii:
-
Zasięg baterii:
-

Zużycie (WLTP)

Niskie zużycie:
 
Średnie zużycie:
 
Wysokie zużycie:
 
Bardzo wysokie zużycie:
 
Kombinowane zużycie:
 
Emisje CO2:
 
Zasięg baterii:
-
Zużycie energii:
-

Podwozie

Zawieszenie przednie:
sprężyny węgierskie
Zawieszenie tylne:
sprężyny węgierskie
Przedni stabilizator:
tak
Tylny stabilizator:
nie
Przednie hamulce:
tarczowes
Tylnie hamulce:
bębnowe
Rozmiar przednich opon:
135SR13
Rozmiar tylnych opon:
135SR13
Promień skrętu:
9,4 m


Skrzynia biegów

1. bieg:
 
2. bieg:
 
3. bieg:
 
4. bieg:
 
5. bieg:
 
6. bieg:
 
7. bieg:
 
8. bieg:
 
9. bieg:
 
Bieg wsteczny:
 
Rozdzielacz końcowy:
 
RPM przy 120 km/h (teoretycznie):
 

Wagi

Masa własna:
740 kg
Maks. ładowność:
460 kg
Maks. dopuszczalna masa:
1200 kg
Maks. masa przedniej osi:
-
Maks. masa tylnej osi:
-
Maks. masa hamowanego przyczepy:
800 kg
Maks. masa naczepy niehamowanej:
370 kg
Maks. obciążenie zaczepu:
-
Maks. obciążenie dachu:
75 kg




Bagaż

Pojem ładowności bagażnika:
225-968 L
Długość min/max:
 
Szerokość min/max:
 
Wysokość:
 
Wysokość progu podnoszenia:
 


Wymiary wewnętrzne

Odległość oparcia / pedałów:
 
Przednia wysokość nad głową:
 
Długość przedniego oparcia:
 
Długość siedzenia przedniego:
 
Wysokość przedniego wejścia:
 
Szerokość wnętrza z przodu:
 
Odległość oparcia przód / tył:
 
Średnia odległość oparcia przód/tył:
 
Wysokość miejsca na głowę z tyłu:
 
Długość oparcia:
 
Długość tylnej kanapy:
 
Wysokość tylnego siedzenia:
 
Tylnia szerokość wnętrza:
 

Wymiary zewnętrzne

Długość:
3644 mm
Szerokość:
1548 mm
Wysokość:
1425 mm
Rozstaw osi:
2362 mm
Szerokość przedniego rozstawu kół:
1330 mm
Szerokość tylnego rozstawu kół:
1300 mm
Prześwit:
-



Fiat Uno 60 to model samochodu, który był produkowany w latach od listopada 1985 do września 1988. Ten niewielki hatchback zyskał popularność dzięki swojej funkcjonalności, ekonomiczności oraz nowoczesnemu wówczas designowi. Fiat Uno 60 był jednym z wielu wariantów modelu Uno, który stał się symbolem włoskiej motoryzacji lat 80.


Pod maską Fiat Uno 60 znajdował się silnik o pojemności 1,0 litra, który generował moc 43 kW (58 KM). Silnik ten był benzynowy, co sprawiało, że samochód był stosunkowo lekki w eksploatacji i oferował przyzwoite osiągi, zwłaszcza jak na samochód miejskiego. Dzięki czterobiegowej manualnej skrzyni biegów, kierowcy mieli pełną kontrolę nad mocą i dynamiką pojazdu, co czyniło jazdę przyjemną i satysfakcjonującą.


Design Fiat Uno 60 był charakterystyczny dla epoki, z prostymi liniami i kompaktowymi wymiarami, co czyniło go idealnym do poruszania się po wąskich uliczkach miast. Wnętrze samochodu było funkcjonalne, z wystarczającą ilością miejsca dla czterech pasażerów oraz przestronnym bagażnikiem, co czyniło go praktycznym wyborem dla rodzin i osób potrzebujących wszechstronnego pojazdu.


Fiat Uno 60 był także znany z niskiego zużycia paliwa, co sprawiało, że był atrakcyjną propozycją dla osób szukających oszczędnego samochodu. Jego osiągi, choć nie były oszałamiające, były wystarczające do codziennego użytku, a przy tym samochód ten cieszył się dobrą reputacją pod względem niezawodności.


Warto również wspomnieć, że Fiat Uno 60 był dostępny w różnych wariantach wyposażenia, co pozwalało klientom na dostosowanie pojazdu do swoich indywidualnych potrzeb. Wśród dostępnych opcji znajdowały się różne systemy audio, a także elementy poprawiające komfort jazdy, takie jak regulowane fotele czy klimatyzacja.


Podsumowując, Fiat Uno 60 to samochód, który zyskał uznanie dzięki swojej prostocie, funkcjonalności oraz ekonomiczności. Był to model, który idealnie wpisywał się w potrzeby kierowców lat 80., oferując im niezawodność oraz przyjemność z jazdy w miejskim zgiełku.



Galeria zdjęć Fiat Uno