Fiat

Fiat Uno Diesel (styczeń 1984 - sierpień 1986)
5 biegowa, manualna skrzynia biegów, nadwozie trzydrzwiowa, hatchback, diesel

Inne motoryzacje Fiat Uno (1983 - 1989)

Ogólne specyfikacje

Typ nadwozia:
trzydrzwiowa, hatchback
Skrzynia biegów:
5 biegowa, manualna
Liczba miejsc siedzących:
5
Segment:
B (mały)
Wprowadzenie:
styczeń 1984
Zakończenie produkcji:
sierpień 1986

Napęd

Napędowa oś:
przednia
Typ silnika:
silnik spalinowy
Rodzaj paliwa:
diesel
Moc:
33 kw (45 hp)
Maksymalna moc (kW):
33
Maksymalna moc (hp):
45
Maks. moment obrotowy:
75 nm


Silnik spalinowy

Liczba cylindrów:
4, w linii
Zawory na cylinder:
2
Pojem silnika:
1301 cm3
Wiercenie x skok:
76,1 x 71,5 mm
Współczynnik sprężania:
20,0 :1
Maks. moc:
33 kw (45 hp)
Moc (kW):
33
Moc (hp):
45
Maksymalna moc RPM:
5000 tpm
Maks. moment obrotowy:
75 nm
Maks. moment obrotowy RPM:
3000 tpm
System paliwowy:
pośrednie wtryskiwanie
Sterowanie zaworami:
ohc
Turbo:
nie
Katalizator:
nie
Pojem zbiornika paliwa:
42 L


Wydajność

Maksymalna prędkość:
140 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:
20,6 s
Monitor zużycia:
n.b.

Zużycie (NEDC)

Zużycie w mieście:
-
Zużycie poza miastem:
-
Zużycie kombinowane:
5,8 l/100km
Emisje CO2:
-
Etykieta energetyczna:
 
Zużycie energii:
-
Zasięg baterii:
-

Zużycie (WLTP)

Niskie zużycie:
 
Średnie zużycie:
 
Wysokie zużycie:
 
Bardzo wysokie zużycie:
 
Kombinowane zużycie:
 
Emisje CO2:
 
Zasięg baterii:
-
Zużycie energii:
-

Podwozie

Zawieszenie przednie:
sprężyny węgierskie
Zawieszenie tylne:
sprężyny węgierskie
Przedni stabilizator:
tak
Tylny stabilizator:
nie
Przednie hamulce:
tarczowes
Tylnie hamulce:
bębnowe
Rozmiar przednich opon:
155/70SR13
Rozmiar tylnych opon:
155/70SR13
Promień skrętu:
9,4 m


Skrzynia biegów

1. bieg:
 
2. bieg:
 
3. bieg:
 
4. bieg:
 
5. bieg:
 
6. bieg:
 
7. bieg:
 
8. bieg:
 
9. bieg:
 
Bieg wsteczny:
 
Rozdzielacz końcowy:
 
RPM przy 120 km/h (teoretycznie):
 

Wagi

Masa własna:
778 kg
Maks. ładowność:
472 kg
Maks. dopuszczalna masa:
1250 kg
Maks. masa przedniej osi:
-
Maks. masa tylnej osi:
-
Maks. masa hamowanego przyczepy:
900 kg
Maks. masa naczepy niehamowanej:
-
Maks. obciążenie zaczepu:
-
Maks. obciążenie dachu:
75 kg

Bezpieczeństwo

Wynik testu zderzeniowego:
-
ABS:
-
Rozkład siły hamowania:
-
Asystent hamulca:
-
Pomoc przy awaryjnym hamowaniu:
-
Asystent martwego pola:
-
Kontrola stabilności:
-
Kontrola trakcji:
-
Ograniczona różniczka poślizgowa:
-
Poduszka powietrzna kierowcy:
-
Poduszka powietrzna pasażera:
-
Poduszki powietrzne boczne:
-
Poduszki powietrzne w głowach / kurtynowe poduszki powietrzne:
-
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy:
-
Asystent podjazdu:
-
Asystent pasa ruchu:
-
Asystent martwego pola:
-
Czujnik zmęczenia:
-
Czujnik ciśnienia w oponach:
-
Miejski system bezpieczeństwa:
-
Nocne widzenie z rozpoznawaniem osób:
-
System przed kolizją:
-
Asystent świateł drogowych:
-
Rozpoznawanie znaków drogowych:
-
System ostrzegania przed kolizją:
-
Automatyczne sterowanie poziomem:
-

Eksterior

Wyposażenie z interwałowym wycieraczką:
tak
Aluminiowe felgi:
-
Przesuwany / składany dach:
-
Panoramiczna dach:
-
Bagażniki dachowe:
-
Metalizowany lak:
-
Malowane zderzaki:
-
Szkła przyciemniane:
-
Przegroda za przednimi siedzeniami:
-
Lusterka elektryczne:
-
Składane lusterka zewnętrzne:
-
Zewnętrzne lusterka wsteczne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Wskaźnik kierunkowskazu w zewnętrznych lustrach:
-
Przednie światła przeciwmgielne:
-
Automatyczne włączanie świateł:
-
Światła ksenonowe:
-
Reflektory LED:
-
Tylnie oświetlenie LED:
-
Światła do jazdy dziennej:
-
Spryskiwacze reflektorów:
-
Alarm przeciwwłamaniowy:
-


Wnętrze

Siedziska z regulacją wysokości:
-
Wspornik lędźwiowy:
-
Elektromechaniczne ustawienie siedzenia:
-
Podgrzewane fotele:
-
Wentylowane siedzenia:
-
Fotele sportowe:
-
Skórzana kierownica:
-
Regulowana kierownica:
-
Podgrzewana kierownica:
-
Skórzane tapicerka:
-
Tylnie poduszki głowy:
-
Składane tylne siedzenia:
tak
Przesuwane tylne siedzenia:
-
Środkowy podłokietnik:
-
Lusterko wewnętrzne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Lampa(y) do czytania:
-
Podświetl lusterko do makijażu:
-
Regulowane oświetlenie deski rozdzielczej:
-
Obrotomierz:
-
Licznik dni:
-
Wskaźnik temperatury wody chłodzącej:
-
Wskaźnik temperatury zewnętrznej:
-
Komputer pokładowy:
-
System audio:
-
Radio cyfrowe (DAB):
-
Przyciski audio na kierownicy:
-
Wejście audio:
-
Nawigacja:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centralne zamykanie drzwi:
-
Bezkľúčowy dostęp/startowanie:
-
Przycisk startowy:
-
Obwód sterujący:
-
Okna elektryczne:
-
Wspomaganie kierownicy:
-
Tempomat:
-
Klimatyzacja:
-
Kontrola temperatury w lewo/w prawo:
-
Czujniki parkowania:
-
Kamera cofania:
-
Parkomat:
-
Elektroniczna hamulec postojowy:
-
System start / stop:
-

Bagaż

Pojem ładowności bagażnika:
225-968 L
Długość min/max:
 
Szerokość min/max:
 
Wysokość:
 
Wysokość progu podnoszenia:
 


Wymiary wewnętrzne

Odległość oparcia / pedałów:
 
Przednia wysokość nad głową:
 
Długość przedniego oparcia:
 
Długość siedzenia przedniego:
 
Wysokość przedniego wejścia:
 
Szerokość wnętrza z przodu:
 
Odległość oparcia przód / tył:
 
Średnia odległość oparcia przód/tył:
 
Wysokość miejsca na głowę z tyłu:
 
Długość oparcia:
 
Długość tylnej kanapy:
 
Wysokość tylnego siedzenia:
 
Tylnia szerokość wnętrza:
 

Wymiary zewnętrzne

Długość:
3644 mm
Szerokość:
1548 mm
Wysokość:
1425 mm
Rozstaw osi:
2362 mm
Szerokość przedniego rozstawu kół:
1340 mm
Szerokość tylnego rozstawu kół:
1300 mm
Prześwit:
-

Serwis i gwarancja

Serwis:
zmienny / 1 lat
Ogólna gwarancja:
1 rok, bez ograniczeń
Gwarancja nadwozia:
6 lat



Fiat Uno Diesel to samochód osobowy, który był produkowany w latach 1984-1986. Model ten odniósł duży sukces na rynku dzięki swojej niezawodności, oszczędności paliwa oraz kompaktowym rozmiarom, co czyniło go idealnym pojazdem do miejskich warunków. Fiat Uno Diesel był dostępny w różnych wersjach nadwozia, ale najpopularniejszą z nich był hatchback, który łączył funkcjonalność z atrakcyjnym designem.


Pod maską Fiat Uno Diesel znajdował się silnik o mocy 33 kW (45 KM), który był wystarczający do codziennej jazdy po mieście i na dłuższe trasy. Silnik ten charakteryzował się wysoką efektywnością paliwową, co czyniło go doskonałym wyborem dla osób poszukujących ekonomicznego samochodu. W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, Fiat Uno Diesel oferował przyjemność z jazdy oraz dobre osiągi, mimo niewielkiej mocy.


Wnętrze Fiata Uno Diesel było praktyczne i funkcjonalne. Zastosowane materiały były wystarczająco trwałe, a rozkład przycisków oraz wskaźników był intuicyjny, co sprawiało, że obsługa samochodu była prosta i komfortowa. Mimo niewielkich rozmiarów, wnętrze oferowało przyzwoitą ilość miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, a także bagażnika, który był wystarczająco pojemny na codzienne zakupy.


Jednym z kluczowych atutów Fiata Uno Diesel była jego niezawodność. Wiele egzemplarzy przetrwało do dzisiaj, a ich właściciele cenią sobie niskie koszty eksploatacji oraz łatwość w naprawach. Samochód ten stał się ikoną lat 80. i nadal ma swoich wiernych fanów.


Fiat Uno Diesel był również dostępny w różnych kolorach i wersjach wyposażeniowych, co pozwalało na indywidualne dopasowanie do potrzeb kierowcy. Jego prostota konstrukcji i solidność sprawiły, że stał się on jednym z najchętniej wybieranych modeli w swoim segmencie. Dziś Fiat Uno Diesel jest uważany za klasyka, a jego miłośnicy często organizują zloty i spotkania, aby dzielić się swoimi doświadczeniami oraz wspominać czasy, gdy ten model królował na drogach.



Galeria zdjęć Fiat Uno