Fiat

Fiat Uno 60 S (listopad 1985 - październik 1989)
4 biegowa, manualna skrzynia biegów, nadwozie trzydrzwiowa, hatchback, benzyna

Inne motoryzacje Fiat Uno (1983 - 1989)

Ogólne specyfikacje

Typ nadwozia:
trzydrzwiowa, hatchback
Skrzynia biegów:
4 biegowa, manualna
Liczba miejsc siedzących:
5
Segment:
B (mały)
Wprowadzenie:
listopad 1985
Zakończenie produkcji:
październik 1989

Napęd

Napędowa oś:
przednia
Typ silnika:
silnik spalinowy
Rodzaj paliwa:
benzyna
Moc:
43 kw (58 hp)
Maksymalna moc (kW):
43
Maksymalna moc (hp):
58
Maks. moment obrotowy:
87 nm


Silnik spalinowy

Liczba cylindrów:
4, w linii
Zawory na cylinder:
2
Pojem silnika:
1116 cm3
Wiercenie x skok:
80,0 x 55,5 mm
Współczynnik sprężania:
9,2 :1
Maks. moc:
43 kw (58 hp)
Moc (kW):
43
Moc (hp):
58
Maksymalna moc RPM:
4700 tpm
Maks. moment obrotowy:
87 nm
Maks. moment obrotowy RPM:
3000 tpm
System paliwowy:
carburettor
Sterowanie zaworami:
ohc
Turbo:
nie
Katalizator:
nie
Pojem zbiornika paliwa:
42 L


Wydajność

Maksymalna prędkość:
155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:
15,0 s
Monitor zużycia:
n.b.

Zużycie (NEDC)

Zużycie w mieście:
-
Zużycie poza miastem:
-
Zużycie kombinowane:
6,4 l/100km
Emisje CO2:
-
Etykieta energetyczna:
 
Zużycie energii:
-
Zasięg baterii:
-

Zużycie (WLTP)

Niskie zużycie:
 
Średnie zużycie:
 
Wysokie zużycie:
 
Bardzo wysokie zużycie:
 
Kombinowane zużycie:
 
Emisje CO2:
 
Zasięg baterii:
-
Zużycie energii:
-

Podwozie

Zawieszenie przednie:
sprężyny węgierskie
Zawieszenie tylne:
sprężyny węgierskie
Przedni stabilizator:
tak
Tylny stabilizator:
nie
Przednie hamulce:
tarczowes
Tylnie hamulce:
bębnowe
Rozmiar przednich opon:
155/70SR13
Rozmiar tylnych opon:
155/70SR13
Promień skrętu:
9,4 m


Skrzynia biegów

1. bieg:
 
2. bieg:
 
3. bieg:
 
4. bieg:
 
5. bieg:
 
6. bieg:
 
7. bieg:
 
8. bieg:
 
9. bieg:
 
Bieg wsteczny:
 
Rozdzielacz końcowy:
 
RPM przy 120 km/h (teoretycznie):
 

Wagi

Masa własna:
740 kg
Maks. ładowność:
460 kg
Maks. dopuszczalna masa:
1200 kg
Maks. masa przedniej osi:
-
Maks. masa tylnej osi:
-
Maks. masa hamowanego przyczepy:
800 kg
Maks. masa naczepy niehamowanej:
370 kg
Maks. obciążenie zaczepu:
-
Maks. obciążenie dachu:
75 kg

Bezpieczeństwo

Wynik testu zderzeniowego:
-
ABS:
-
Rozkład siły hamowania:
-
Asystent hamulca:
-
Pomoc przy awaryjnym hamowaniu:
-
Asystent martwego pola:
-
Kontrola stabilności:
-
Kontrola trakcji:
-
Ograniczona różniczka poślizgowa:
-
Poduszka powietrzna kierowcy:
-
Poduszka powietrzna pasażera:
-
Poduszki powietrzne boczne:
-
Poduszki powietrzne w głowach / kurtynowe poduszki powietrzne:
-
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy:
-
Asystent podjazdu:
-
Asystent pasa ruchu:
-
Asystent martwego pola:
-
Czujnik zmęczenia:
-
Czujnik ciśnienia w oponach:
-
Miejski system bezpieczeństwa:
-
Nocne widzenie z rozpoznawaniem osób:
-
System przed kolizją:
-
Asystent świateł drogowych:
-
Rozpoznawanie znaków drogowych:
-
System ostrzegania przed kolizją:
-
Automatyczne sterowanie poziomem:
-

Eksterior

Wyposażenie z interwałowym wycieraczką:
tak
Aluminiowe felgi:
-
Przesuwany / składany dach:
-
Panoramiczna dach:
-
Bagażniki dachowe:
-
Metalizowany lak:
-
Malowane zderzaki:
-
Szkła przyciemniane:
tak
Przegroda za przednimi siedzeniami:
-
Lusterka elektryczne:
-
Składane lusterka zewnętrzne:
-
Zewnętrzne lusterka wsteczne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Wskaźnik kierunkowskazu w zewnętrznych lustrach:
-
Przednie światła przeciwmgielne:
-
Automatyczne włączanie świateł:
-
Światła ksenonowe:
-
Reflektory LED:
-
Tylnie oświetlenie LED:
-
Światła do jazdy dziennej:
-
Spryskiwacze reflektorów:
-
Alarm przeciwwłamaniowy:
-


Wnętrze

Siedziska z regulacją wysokości:
-
Wspornik lędźwiowy:
-
Elektromechaniczne ustawienie siedzenia:
-
Podgrzewane fotele:
-
Wentylowane siedzenia:
-
Fotele sportowe:
-
Skórzana kierownica:
-
Regulowana kierownica:
-
Podgrzewana kierownica:
-
Skórzane tapicerka:
-
Tylnie poduszki głowy:
-
Składane tylne siedzenia:
tak
Przesuwane tylne siedzenia:
-
Środkowy podłokietnik:
-
Lusterko wewnętrzne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Lampa(y) do czytania:
-
Podświetl lusterko do makijażu:
-
Regulowane oświetlenie deski rozdzielczej:
-
Obrotomierz:
-
Licznik dni:
tak
Wskaźnik temperatury wody chłodzącej:
tak
Wskaźnik temperatury zewnętrznej:
-
Komputer pokładowy:
-
System audio:
-
Radio cyfrowe (DAB):
-
Przyciski audio na kierownicy:
-
Wejście audio:
-
Nawigacja:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centralne zamykanie drzwi:
-
Bezkľúčowy dostęp/startowanie:
-
Przycisk startowy:
-
Obwód sterujący:
-
Okna elektryczne:
-
Wspomaganie kierownicy:
-
Tempomat:
-
Klimatyzacja:
-
Kontrola temperatury w lewo/w prawo:
-
Czujniki parkowania:
-
Kamera cofania:
-
Parkomat:
-
Elektroniczna hamulec postojowy:
-
System start / stop:
-

Bagaż

Pojem ładowności bagażnika:
225-968 L
Długość min/max:
 
Szerokość min/max:
 
Wysokość:
 
Wysokość progu podnoszenia:
 


Wymiary wewnętrzne

Odległość oparcia / pedałów:
 
Przednia wysokość nad głową:
 
Długość przedniego oparcia:
 
Długość siedzenia przedniego:
 
Wysokość przedniego wejścia:
 
Szerokość wnętrza z przodu:
 
Odległość oparcia przód / tył:
 
Średnia odległość oparcia przód/tył:
 
Wysokość miejsca na głowę z tyłu:
 
Długość oparcia:
 
Długość tylnej kanapy:
 
Wysokość tylnego siedzenia:
 
Tylnia szerokość wnętrza:
 

Wymiary zewnętrzne

Długość:
3644 mm
Szerokość:
1555 mm
Wysokość:
1425 mm
Rozstaw osi:
2362 mm
Szerokość przedniego rozstawu kół:
1330 mm
Szerokość tylnego rozstawu kół:
1300 mm
Prześwit:
-

Serwis i gwarancja

Serwis:
zmienny / 1 lat
Ogólna gwarancja:
1 rok, bez ograniczeń
Gwarancja nadwozia:
8 lat



Fiat Uno 60 S to model samochodu, który był produkowany od listopada 1985 roku do października 1989 roku. Ten niewielki hatchback stał się ikoną lat 80. dzięki swojemu nowoczesnemu designowi oraz funkcjonalności, które przyciągały uwagę kierowców z różnych sektorów rynku. Uno 60 S był zwłaszcza popularny w Europie, gdzie oferował doskonały stosunek jakości do ceny.


Pod maską modelu Fiat Uno 60 S znajdował się silnik benzynowy o mocy 43 kW, co odpowiada 58 koniom mechanicznym. Ten czterocylindrowy silnik charakteryzował się niskim zużyciem paliwa oraz dobrą dynamiką, co sprawiało, że auto było bardzo ekonomiczne w codziennym użytkowaniu. Manualna skrzynia biegów z czterema przełożeniami pozwalała na płynne i komfortowe prowadzenie pojazdu, a jednocześnie dawała możliwość pełnej kontroli nad mocą silnika.


Fiat Uno 60 S wyróżniał się również przemyślaną konstrukcją nadwozia. Kompaktowe wymiary sprawiały, że samochód był zwrotny i łatwy w manewrowaniu, co było istotne w miejskich warunkach. Charakteryzował się także przestronnym wnętrzem, które oferowało komfortowe warunki dla kierowcy oraz pasażerów. Fotele były dobrze wyprofilowane, co zapewniało wygodę nawet podczas dłuższych podróży.


W aspekcie bezpieczeństwa, Fiat Uno 60 S był wyposażony w podstawowe systemy, które były standardem w tamtych czasach. Jego konstrukcja była stworzona z myślą o zminimalizowaniu skutków ewentualnych kolizji. Z przodu znajdowały się pasy bezpieczeństwa, które były niezbędne w każdym samochodzie tej klasy.


Pod względem stylistycznym, Fiat Uno 60 S łączył w sobie nowoczesne linie z prostotą. Jego minimalistyczny design przyciągał wzrok, a jednocześnie nie przytłaczał. Dzięki dostępności różnych kolorów nadwozia, klienci mogli wybrać wersję, która najlepiej odpowiadała ich gustom.


W latach 80. Fiat Uno 60 S zdobył wielu zwolenników. Był ceniony za przystępną cenę, niskie koszty eksploatacji oraz niezawodność. Dziś model ten jest uważany za klasykę, a jego fani z nostalgią wspominają czasy, gdy Fiat Uno 60 S królował na europejskich drogach.



Galeria zdjęć Fiat Uno