Škoda

Škoda 130 R Coupe (styczeń 1985 - październik 1989)
5 biegowa, manualna skrzynia biegów, nadwozie dwudrzwiowe, coupé, benzyna

Inne motoryzacje Škoda 136 R Coupe (1985 - 1990)

Ogólne specyfikacje

Typ nadwozia:
dwudrzwiowe, coupé
Skrzynia biegów:
5 biegowa, manualna
Liczba miejsc siedzących:
5
Segment:
 
Wprowadzenie:
styczeń 1985
Zakończenie produkcji:
październik 1989

Napęd

Napędowa oś:
tylna
Typ silnika:
silnik spalinowy
Rodzaj paliwa:
benzyna
Moc:
46 kw (63 hp)
Maksymalna moc (kW):
46
Maksymalna moc (hp):
63
Maks. moment obrotowy:
103 nm


Silnik spalinowy

Liczba cylindrów:
4, w linii
Zawory na cylinder:
2
Pojem silnika:
1289 cm3
Wiercenie x skok:
75,5 x 72,0 mm
Współczynnik sprężania:
9,7 :1
Maks. moc:
46 kw (63 hp)
Moc (kW):
46
Moc (hp):
63
Maksymalna moc RPM:
5000 tpm
Maks. moment obrotowy:
103 nm
Maks. moment obrotowy RPM:
2850 tpm
System paliwowy:
carburettor
Sterowanie zaworami:
ohc
Turbo:
nie
Katalizator:
nie
Pojem zbiornika paliwa:
36 L


Wydajność

Maksymalna prędkość:
153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:
15,0 s
Monitor zużycia:
n.b.

Zużycie (NEDC)

Zużycie w mieście:
-
Zużycie poza miastem:
-
Zużycie kombinowane:
7,0 l/100km
Emisje CO2:
-
Etykieta energetyczna:
 
Zużycie energii:
-
Zasięg baterii:
-

Zużycie (WLTP)

Niskie zużycie:
 
Średnie zużycie:
 
Wysokie zużycie:
 
Bardzo wysokie zużycie:
 
Kombinowane zużycie:
 
Emisje CO2:
 
Zasięg baterii:
-
Zużycie energii:
-

Podwozie

Zawieszenie przednie:
sprężyny węgierskie
Zawieszenie tylne:
sprężyny węgierskie
Przedni stabilizator:
nie
Tylny stabilizator:
nie
Przednie hamulce:
tarczowes
Tylnie hamulce:
bębnowe
Rozmiar przednich opon:
165SR13
Rozmiar tylnych opon:
165SR13
Promień skrętu:
11,0 m


Skrzynia biegów

1. bieg:
3,80:1
2. bieg:
2,12:1
3. bieg:
1,41:1
4. bieg:
1,08:1
5. bieg:
0,83:1
6. bieg:
 
7. bieg:
 
8. bieg:
 
9. bieg:
 
Bieg wsteczny:
3,27:1
Rozdzielacz końcowy:
3,90:1
RPM przy 120 km/h (teoretycznie):
 

Wagi

Masa własna:
928 kg
Maks. ładowność:
337 kg
Maks. dopuszczalna masa:
1265 kg
Maks. masa przedniej osi:
-
Maks. masa tylnej osi:
-
Maks. masa hamowanego przyczepy:
750 kg
Maks. masa naczepy niehamowanej:
400 kg
Maks. obciążenie zaczepu:
-
Maks. obciążenie dachu:
50 kg

Bezpieczeństwo

Wynik testu zderzeniowego:
-
ABS:
-
Rozkład siły hamowania:
-
Asystent hamulca:
-
Pomoc przy awaryjnym hamowaniu:
-
Asystent martwego pola:
-
Kontrola stabilności:
-
Kontrola trakcji:
-
Ograniczona różniczka poślizgowa:
-
Poduszka powietrzna kierowcy:
-
Poduszka powietrzna pasażera:
-
Poduszki powietrzne boczne:
-
Poduszki powietrzne w głowach / kurtynowe poduszki powietrzne:
-
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy:
-
Asystent podjazdu:
-
Asystent pasa ruchu:
-
Asystent martwego pola:
-
Czujnik zmęczenia:
-
Czujnik ciśnienia w oponach:
-
Miejski system bezpieczeństwa:
-
Nocne widzenie z rozpoznawaniem osób:
-
System przed kolizją:
-
Asystent świateł drogowych:
-
Rozpoznawanie znaków drogowych:
-
System ostrzegania przed kolizją:
-
Automatyczne sterowanie poziomem:
-

Eksterior

Wyposażenie z interwałowym wycieraczką:
tak
Aluminiowe felgi:
tak
Przesuwany / składany dach:
-
Panoramiczna dach:
-
Bagażniki dachowe:
-
Metalizowany lak:
-
Malowane zderzaki:
-
Szkła przyciemniane:
-
Przegroda za przednimi siedzeniami:
-
Lusterka elektryczne:
-
Składane lusterka zewnętrzne:
-
Zewnętrzne lusterka wsteczne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Wskaźnik kierunkowskazu w zewnętrznych lustrach:
-
Przednie światła przeciwmgielne:
-
Automatyczne włączanie świateł:
-
Światła ksenonowe:
-
Reflektory LED:
-
Tylnie oświetlenie LED:
-
Światła do jazdy dziennej:
-
Spryskiwacze reflektorów:
-
Alarm przeciwwłamaniowy:
-


Wnętrze

Siedziska z regulacją wysokości:
-
Wspornik lędźwiowy:
-
Elektromechaniczne ustawienie siedzenia:
-
Podgrzewane fotele:
-
Wentylowane siedzenia:
-
Fotele sportowe:
-
Skórzana kierownica:
-
Regulowana kierownica:
-
Podgrzewana kierownica:
-
Skórzane tapicerka:
-
Tylnie poduszki głowy:
-
Składane tylne siedzenia:
tak (w częściach)
Przesuwane tylne siedzenia:
-
Środkowy podłokietnik:
-
Lusterko wewnętrzne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Lampa(y) do czytania:
-
Podświetl lusterko do makijażu:
-
Regulowane oświetlenie deski rozdzielczej:
-
Obrotomierz:
tak
Licznik dni:
tak
Wskaźnik temperatury wody chłodzącej:
tak
Wskaźnik temperatury zewnętrznej:
-
Komputer pokładowy:
-
System audio:
-
Radio cyfrowe (DAB):
-
Przyciski audio na kierownicy:
-
Wejście audio:
-
Nawigacja:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centralne zamykanie drzwi:
-
Bezkľúčowy dostęp/startowanie:
-
Przycisk startowy:
-
Obwód sterujący:
-
Okna elektryczne:
-
Wspomaganie kierownicy:
-
Tempomat:
-
Klimatyzacja:
-
Kontrola temperatury w lewo/w prawo:
-
Czujniki parkowania:
-
Kamera cofania:
-
Parkomat:
-
Elektroniczna hamulec postojowy:
-
System start / stop:
-

Bagaż

Pojem ładowności bagażnika:
280 L
Długość min/max:
 
Szerokość min/max:
 
Wysokość:
 
Wysokość progu podnoszenia:
 


Wymiary wewnętrzne

Odległość oparcia / pedałów:
 
Przednia wysokość nad głową:
 
Długość przedniego oparcia:
 
Długość siedzenia przedniego:
 
Wysokość przedniego wejścia:
 
Szerokość wnętrza z przodu:
 
Odległość oparcia przód / tył:
 
Średnia odległość oparcia przód/tył:
 
Wysokość miejsca na głowę z tyłu:
 
Długość oparcia:
 
Długość tylnej kanapy:
 
Wysokość tylnego siedzenia:
 
Tylnia szerokość wnętrza:
 

Wymiary zewnętrzne

Długość:
4200 mm
Szerokość:
1610 mm
Wysokość:
1380 mm
Rozstaw osi:
2400 mm
Szerokość przedniego rozstawu kół:
1390 mm
Szerokość tylnego rozstawu kół:
1350 mm
Prześwit:
-

Serwis i gwarancja

Serwis:
5.000 km / 1 lat
Ogólna gwarancja:
1 rok, bez ograniczeń
Gwarancja nadwozia:
6 lat



Škoda 130 R Coupe to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli czeskiej marki Škoda, produkowany w latach 1985-1989. Ten sportowy samochód, będący rozwinięciem wcześniejszego modelu Škoda 1000 MB, zyskał uznanie nie tylko w Czechach, ale i poza ich granicami, stając się symbolem motoryzacyjnej epoki PRL.


Pod względem konstrukcyjnym, Škoda 130 R Coupe wyróżnia się swoją aerodynamiczną sylwetką, która nadawała mu sportowy wygląd. Charakteryzuje się niskim nadwoziem oraz opadającą linią dachu, co nie tylko wpływało na estetykę, ale także na właściwości jezdne pojazdu. Szerszy rozstaw kół oraz sportowe zawieszenie zwiększały stabilność i komfort jazdy, co czyniło ten model idealnym do codziennego użytku oraz na tor wyścigowy.


Pod maską Škody 130 R Coupe znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1.3 litra, generujący moc 46 kW (63 KM). Choć nie była to największa moc wśród sportowych samochodów tamtej epoki, to jednak dzięki niewielkiej masie własnej (około 900 kg) auto potrafiło dostarczyć wielu emocji podczas jazdy. Silnik był połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, co pozwalało na precyzyjne i dynamiczne przyspieszanie.


Škoda 130 R Coupe była również wyposażona w wiele udogodnień, które w tamtych czasach były uznawane za luksusowe. Wnętrze pojazdu charakteryzowało się sportowymi fotelami, które zapewniały komfort podczas długich tras oraz odpowiednie wsparcie podczas dynamicznej jazdy. Deska rozdzielcza była czytelna i intuicyjna, a kierowca miał łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych kontrolek.


Model ten, mimo swojej krótkiej produkcji, zyskał rzeszę wiernych fanów. Współcześnie jest poszukiwanym klasykiem, często wystawianym na zlotach i w konkursach samochodowych. Jego unikalny design oraz charakterystyka sprawiają, że Škoda 130 R Coupe pozostaje w pamięci miłośników motoryzacji jako jeden z ciekawszych przedstawicieli czeskiej myśli inżynieryjnej lat 80-tych.



Galeria zdjęć Škoda 136 R Coupe