Saab

Saab 900 Turbo (styczeń 1987 - październik 1989)
5 biegowa, manualna skrzynia biegów, nadwozie dwudrzwiowe, sedan, benzyna

Ogólne specyfikacje

Typ nadwozia:
dwudrzwiowe, sedan
Skrzynia biegów:
5 biegowa, manualna
Liczba miejsc siedzących:
5
Segment:
D (klasa średna)
Wprowadzenie:
styczeń 1987
Zakończenie produkcji:
październik 1989

Napęd

Napędowa oś:
przednia
Typ silnika:
silnik spalinowy
Rodzaj paliwa:
benzyna
Moc:
103 kw (140 hp)
Maksymalna moc (kW):
103
Maksymalna moc (hp):
140
Maks. moment obrotowy:
235 nm


Silnik spalinowy

Liczba cylindrów:
4, w linii
Zawory na cylinder:
2
Pojem silnika:
1985 cm3
Wiercenie x skok:
90,0 x 78,0 mm
Współczynnik sprężania:
8,5 :1
Maks. moc:
103 kw (140 hp)
Moc (kW):
103
Moc (hp):
140
Maksymalna moc RPM:
5000 tpm
Maks. moment obrotowy:
235 nm
Maks. moment obrotowy RPM:
2500 tpm
System paliwowy:
wielopunktowy wtrysk
Sterowanie zaworami:
ohc
Turbo:
tak
Katalizator:
zwykły
Pojem zbiornika paliwa:
63 L


Wydajność

Maksymalna prędkość:
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:
9,8 s
Monitor zużycia:
n.b.

Zużycie (NEDC)

Zużycie w mieście:
-
Zużycie poza miastem:
-
Zużycie kombinowane:
10,4 l/100km
Emisje CO2:
-
Etykieta energetyczna:
 
Zużycie energii:
-
Zasięg baterii:
-

Zużycie (WLTP)

Niskie zużycie:
 
Średnie zużycie:
 
Wysokie zużycie:
 
Bardzo wysokie zużycie:
 
Kombinowane zużycie:
 
Emisje CO2:
 
Zasięg baterii:
-
Zużycie energii:
-

Podwozie

Zawieszenie przednie:
sprężyny węgierskie
Zawieszenie tylne:
sprężyny węgierskie
Przedni stabilizator:
nie
Tylny stabilizator:
nie
Przednie hamulce:
wentylowane tarczowes
Tylnie hamulce:
tarczowes
Rozmiar przednich opon:
185/65HR15
Rozmiar tylnych opon:
185/65HR15
Promień skrętu:
10,3 m


Skrzynia biegów

1. bieg:
 
2. bieg:
 
3. bieg:
 
4. bieg:
 
5. bieg:
 
6. bieg:
 
7. bieg:
 
8. bieg:
 
9. bieg:
 
Bieg wsteczny:
 
Rozdzielacz końcowy:
 
RPM przy 120 km/h (teoretycznie):
 

Wagi

Masa własna:
1223 kg
Maks. ładowność:
477 kg
Maks. dopuszczalna masa:
1700 kg
Maks. masa przedniej osi:
-
Maks. masa tylnej osi:
-
Maks. masa hamowanego przyczepy:
1500 kg
Maks. masa naczepy niehamowanej:
500 kg
Maks. obciążenie zaczepu:
-
Maks. obciążenie dachu:
100 kg

Bezpieczeństwo

Wynik testu zderzeniowego:
-
ABS:
-
Rozkład siły hamowania:
-
Asystent hamulca:
-
Pomoc przy awaryjnym hamowaniu:
-
Asystent martwego pola:
-
Kontrola stabilności:
-
Kontrola trakcji:
-
Ograniczona różniczka poślizgowa:
-
Poduszka powietrzna kierowcy:
-
Poduszka powietrzna pasażera:
-
Poduszki powietrzne boczne:
-
Poduszki powietrzne w głowach / kurtynowe poduszki powietrzne:
-
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy:
-
Asystent podjazdu:
-
Asystent pasa ruchu:
-
Asystent martwego pola:
-
Czujnik zmęczenia:
-
Czujnik ciśnienia w oponach:
-
Miejski system bezpieczeństwa:
-
Nocne widzenie z rozpoznawaniem osób:
-
System przed kolizją:
-
Asystent świateł drogowych:
-
Rozpoznawanie znaków drogowych:
-
System ostrzegania przed kolizją:
-
Automatyczne sterowanie poziomem:
-

Eksterior

Wyposażenie z interwałowym wycieraczką:
tak
Aluminiowe felgi:
tak
Przesuwany / składany dach:
-
Panoramiczna dach:
-
Bagażniki dachowe:
-
Metalizowany lak:
-
Malowane zderzaki:
-
Szkła przyciemniane:
tak
Przegroda za przednimi siedzeniami:
-
Lusterka elektryczne:
-
Składane lusterka zewnętrzne:
-
Zewnętrzne lusterka wsteczne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Wskaźnik kierunkowskazu w zewnętrznych lustrach:
-
Przednie światła przeciwmgielne:
-
Automatyczne włączanie świateł:
-
Światła ksenonowe:
-
Reflektory LED:
-
Tylnie oświetlenie LED:
-
Światła do jazdy dziennej:
-
Spryskiwacze reflektorów:
tak
Alarm przeciwwłamaniowy:
-


Wnętrze

Siedziska z regulacją wysokości:
tak (kierowca)
Wspornik lędźwiowy:
-
Elektromechaniczne ustawienie siedzenia:
-
Podgrzewane fotele:
tak
Wentylowane siedzenia:
-
Fotele sportowe:
-
Skórzana kierownica:
-
Regulowana kierownica:
-
Podgrzewana kierownica:
-
Skórzane tapicerka:
-
Tylnie poduszki głowy:
tak
Składane tylne siedzenia:
-
Przesuwane tylne siedzenia:
-
Środkowy podłokietnik:
-
Lusterko wewnętrzne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Lampa(y) do czytania:
tak (przednie)
Podświetl lusterko do makijażu:
-
Regulowane oświetlenie deski rozdzielczej:
-
Obrotomierz:
tak
Licznik dni:
tak
Wskaźnik temperatury wody chłodzącej:
tak
Wskaźnik temperatury zewnętrznej:
-
Komputer pokładowy:
-
System audio:
-
Radio cyfrowe (DAB):
-
Przyciski audio na kierownicy:
-
Wejście audio:
-
Nawigacja:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centralne zamykanie drzwi:
tak
Bezkľúčowy dostęp/startowanie:
-
Przycisk startowy:
-
Obwód sterujący:
-
Okna elektryczne:
-
Wspomaganie kierownicy:
tak
Tempomat:
-
Klimatyzacja:
-
Kontrola temperatury w lewo/w prawo:
-
Czujniki parkowania:
-
Kamera cofania:
-
Parkomat:
-
Elektroniczna hamulec postojowy:
-
System start / stop:
-

Bagaż

Pojem ładowności bagażnika:
617 L
Długość min/max:
 
Szerokość min/max:
 
Wysokość:
 
Wysokość progu podnoszenia:
 


Wymiary wewnętrzne

Odległość oparcia / pedałów:
 
Przednia wysokość nad głową:
 
Długość przedniego oparcia:
 
Długość siedzenia przedniego:
 
Wysokość przedniego wejścia:
 
Szerokość wnętrza z przodu:
 
Odległość oparcia przód / tył:
 
Średnia odległość oparcia przód/tył:
 
Wysokość miejsca na głowę z tyłu:
 
Długość oparcia:
 
Długość tylnej kanapy:
 
Wysokość tylnego siedzenia:
 
Tylnia szerokość wnętrza:
 

Wymiary zewnętrzne

Długość:
4680 mm
Szerokość:
1690 mm
Wysokość:
1420 mm
Rozstaw osi:
2517 mm
Szerokość przedniego rozstawu kół:
1430 mm
Szerokość tylnego rozstawu kół:
1440 mm
Prześwit:
-

Serwis i gwarancja

Serwis:
10.000 km / 1 lat
Ogólna gwarancja:
1 rok, bez ograniczeń
Gwarancja nadwozia:
6 lat



Saab 900 Turbo to samochód, który zyskał sobie uznanie wśród miłośników motoryzacji na całym świecie. Produkowany w latach 1987-1989, model ten wyróżnia się nie tylko charakterystycznym designem, ale także zaawansowaną technologią jak na swoje czasy. Wersja Turbo, z silnikiem o mocy 103 kW (140 KM), zapewniała doskonałe osiągi, które przyciągały kierowców poszukujących zarówno komfortu, jak i emocji z jazdy.


Silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra był prawdziwym sercem Saaba 900 Turbo. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki, samochód mógł osiągnąć znaczną moc, co przekładało się na znakomite przyspieszenie i dynamikę. Pięciobiegowa manualna skrzynia biegów pozwalała kierowcom na pełne wykorzystanie potencjału silnika, zapewniając jednocześnie przyjemność z prowadzenia. Wysoka moc oraz moment obrotowy sprawiały, że Saab 900 Turbo był w stanie poradzić sobie w różnych warunkach drogowych, a także oferował satysfakcjonujące doznania podczas jazdy po zakrętach.


Konstrukcja Saaba 900 Turbo była również przemyślana pod kątem bezpieczeństwa i komfortu. Samochód był wyposażony w szereg systemów, które miały na celu ochronę pasażerów. Wysokiej jakości materiały użyte w wnętrzu pojazdu sprawiały, że jazda była przyjemna nawet na dłuższych trasach. Ergonomiczne fotele zapewniały wsparcie dla kręgosłupa, a przestronne wnętrze dawało poczucie komfortu.


Design zewnętrzny modelu 900 Turbo był typowy dla marki Saab – zaokrąglone kształty, charakterystyczny przód oraz elegancko wyprofilowana linia dachu. W połączeniu z unikalnymi detalami, takimi jak osłony nadkoli i duże, wyraziste reflektory, samochód wyróżniał się na drodze i przyciągał wzrok.


Saab 900 Turbo to nie tylko samochód, ale także ikona motoryzacji lat 80. Jego połączenie osiągów, komfortu i bezpieczeństwa sprawia, że do dziś pozostaje w pamięci wielu entuzjastów motoryzacji. Dzięki swojemu niepowtarzalnemu charakterowi, model ten zyskał status klasyka, a jego miłośnicy wciąż cenią sobie wyjątkowe doznania, jakie oferuje ten pojazd.