Fiat

Fiat Seicento 1100 i.e. Hobby (styczeń 1999 - styczeń 2001)
5 biegowa, manualna skrzynia biegów, nadwozie trzydrzwiowa, hatchback, benzyna

Ogólne specyfikacje

Typ nadwozia:
trzydrzwiowa, hatchback
Skrzynia biegów:
5 biegowa, manualna
Liczba miejsc siedzących:
5
Segment:
A (mini)
Wprowadzenie:
styczeń 1999
Zakończenie produkcji:
styczeń 2001

Napęd

Napędowa oś:
przednia
Typ silnika:
silnik spalinowy
Rodzaj paliwa:
benzyna
Moc:
40 kw (54 hp)
Maksymalna moc (kW):
40
Maksymalna moc (hp):
54
Maks. moment obrotowy:
86 nm


Silnik spalinowy

Liczba cylindrów:
4, w linii
Zawory na cylinder:
2
Pojem silnika:
1108 cm3
Wiercenie x skok:
70,0 x 72,0 mm
Współczynnik sprężania:
9,6 :1
Maks. moc:
40 kw (54 hp)
Moc (kW):
40
Moc (hp):
54
Maksymalna moc RPM:
5500 tpm
Maks. moment obrotowy:
86 nm
Maks. moment obrotowy RPM:
3250 tpm
System paliwowy:
wtryskiwanie jednopunktowe
Sterowanie zaworami:
ohc
Turbo:
nie
Katalizator:
zwykły
Pojem zbiornika paliwa:
35 L


Wydajność

Maksymalna prędkość:
150 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:
13,8 s
Monitor zużycia:
6,6 l/100km (4)

Zużycie (NEDC)

Zużycie w mieście:
8,5 l/100km
Zużycie poza miastem:
4,9 l/100km
Zużycie kombinowane:
6,2 l/100km
Emisje CO2:
148 g/km
Etykieta energetyczna:
g
Zużycie energii:
-
Zasięg baterii:
-

Zużycie (WLTP)

Niskie zużycie:
 
Średnie zużycie:
 
Wysokie zużycie:
 
Bardzo wysokie zużycie:
 
Kombinowane zużycie:
 
Emisje CO2:
 
Zasięg baterii:
-
Zużycie energii:
-

Podwozie

Zawieszenie przednie:
sprężyny węgierskie
Zawieszenie tylne:
sprężyny węgierskie
Przedni stabilizator:
tak
Tylny stabilizator:
nie
Przednie hamulce:
tarczowes, 257 mm
Tylnie hamulce:
bębnowe, 185 mm
Rozmiar przednich opon:
165/55HR13
Rozmiar tylnych opon:
165/55HR13
Promień skrętu:
8,8 m


Skrzynia biegów

1. bieg:
3,91:1
2. bieg:
2,16:1
3. bieg:
1,48:1
4. bieg:
1,12:1
5. bieg:
0,83:1
6. bieg:
 
7. bieg:
 
8. bieg:
 
9. bieg:
 
Bieg wsteczny:
3,82:1
Rozdzielacz końcowy:
3,87:1
RPM przy 120 km/h (teoretycznie):
4.000 tpm

Wagi

Masa własna:
710 kg
Maks. ładowność:
440 kg
Maks. dopuszczalna masa:
1150 kg
Maks. masa przedniej osi:
-
Maks. masa tylnej osi:
-
Maks. masa hamowanego przyczepy:
400 kg
Maks. masa naczepy niehamowanej:
200 kg
Maks. obciążenie zaczepu:
-
Maks. obciążenie dachu:
-

Bezpieczeństwo

Wynik testu zderzeniowego:
*
ABS:
za dopłatą
Rozkład siły hamowania:
-
Asystent hamulca:
-
Pomoc przy awaryjnym hamowaniu:
-
Asystent martwego pola:
-
Kontrola stabilności:
-
Kontrola trakcji:
-
Ograniczona różniczka poślizgowa:
-
Poduszka powietrzna kierowcy:
za dopłatą
Poduszka powietrzna pasażera:
za dopłatą
Poduszki powietrzne boczne:
-
Poduszki powietrzne w głowach / kurtynowe poduszki powietrzne:
-
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy:
-
Asystent podjazdu:
-
Asystent pasa ruchu:
-
Asystent martwego pola:
-
Czujnik zmęczenia:
-
Czujnik ciśnienia w oponach:
-
Miejski system bezpieczeństwa:
-
Nocne widzenie z rozpoznawaniem osób:
-
System przed kolizją:
-
Asystent świateł drogowych:
-
Rozpoznawanie znaków drogowych:
-
System ostrzegania przed kolizją:
-
Automatyczne sterowanie poziomem:
-

Eksterior

Wyposażenie z interwałowym wycieraczką:
tak
Aluminiowe felgi:
tak
Przesuwany / składany dach:
za dopłatą
Panoramiczna dach:
-
Bagażniki dachowe:
-
Metalizowany lak:
za dopłatą
Malowane zderzaki:
tak
Szkła przyciemniane:
tak
Przegroda za przednimi siedzeniami:
-
Lusterka elektryczne:
-
Składane lusterka zewnętrzne:
-
Zewnętrzne lusterka wsteczne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Wskaźnik kierunkowskazu w zewnętrznych lustrach:
-
Przednie światła przeciwmgielne:
-
Automatyczne włączanie świateł:
-
Światła ksenonowe:
-
Reflektory LED:
-
Tylnie oświetlenie LED:
-
Światła do jazdy dziennej:
-
Spryskiwacze reflektorów:
-
Alarm przeciwwłamaniowy:
-


Wnętrze

Siedziska z regulacją wysokości:
-
Wspornik lędźwiowy:
-
Elektromechaniczne ustawienie siedzenia:
-
Podgrzewane fotele:
-
Wentylowane siedzenia:
-
Fotele sportowe:
-
Skórzana kierownica:
-
Regulowana kierownica:
-
Podgrzewana kierownica:
-
Skórzane tapicerka:
-
Tylnie poduszki głowy:
-
Składane tylne siedzenia:
tak (w częściach)
Przesuwane tylne siedzenia:
-
Środkowy podłokietnik:
-
Lusterko wewnętrzne z automatycznym przyciemnianiem:
-
Lampa(y) do czytania:
-
Podświetl lusterko do makijażu:
-
Regulowane oświetlenie deski rozdzielczej:
-
Obrotomierz:
-
Licznik dni:
tak
Wskaźnik temperatury wody chłodzącej:
-
Wskaźnik temperatury zewnętrznej:
-
Komputer pokładowy:
-
System audio:
-
Radio cyfrowe (DAB):
-
Przyciski audio na kierownicy:
-
Wejście audio:
-
Nawigacja:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centralne zamykanie drzwi:
tak
Bezkľúčowy dostęp/startowanie:
tak
Przycisk startowy:
-
Obwód sterujący:
-
Okna elektryczne:
tak (przednie)
Wspomaganie kierownicy:
za dopłatą
Tempomat:
-
Klimatyzacja:
-
Kontrola temperatury w lewo/w prawo:
-
Czujniki parkowania:
-
Kamera cofania:
-
Parkomat:
-
Elektroniczna hamulec postojowy:
-
System start / stop:
-

Bagaż

Pojem ładowności bagażnika:
170-810 L
Długość min/max:
 
Szerokość min/max:
 
Wysokość:
 
Wysokość progu podnoszenia:
 


Wymiary wewnętrzne

Odległość oparcia / pedałów:
 
Przednia wysokość nad głową:
 
Długość przedniego oparcia:
 
Długość siedzenia przedniego:
 
Wysokość przedniego wejścia:
 
Szerokość wnętrza z przodu:
 
Odległość oparcia przód / tył:
 
Średnia odległość oparcia przód/tył:
 
Wysokość miejsca na głowę z tyłu:
 
Długość oparcia:
 
Długość tylnej kanapy:
 
Wysokość tylnego siedzenia:
 
Tylnia szerokość wnętrza:
 

Wymiary zewnętrzne

Długość:
3320 mm
Szerokość:
1500 mm
Wysokość:
1450 mm
Rozstaw osi:
2200 mm
Szerokość przedniego rozstawu kół:
1264 mm
Szerokość tylnego rozstawu kół:
1257 mm
Prześwit:
-

Serwis i gwarancja

Serwis:
15.000 km / 1 lat
Ogólna gwarancja:
1 rok, bez ograniczeń
Gwarancja nadwozia:
8 lat



Fiat Seicento 1100 i.e. Hobby to mały, ale zwinny samochód, który zdobył uznanie wielu kierowców w Polsce oraz w całej Europie. Produkowany w latach 1999-2001, jest kontynuacją popularnego modelu Cinquecento, oferując nowocześniejsze rozwiązania oraz większy komfort jazdy. Model ten był dostępny z silnikiem o pojemności 1.1 litra, który generuje moc 40 kW, co odpowiada około 54 koniom mechanicznym. Dzięki tym parametrom, Fiat Seicento 1100 i.e. Hobby zapewnia zadowalające osiągi, szczególnie w miejskich warunkach.


Samochód wyposażony jest w pięciobiegową manualną skrzynię biegów, co pozwala na dynamiczne przyspieszanie oraz płynne zmiany biegów. Seicento jest znane ze swojej zwrotności, co czyni go idealnym pojazdem do poruszania się po wąskich uliczkach miast. Jego kompaktowe wymiary sprawiają, że parkowanie nie stanowi większego problemu, a mała masa własna przyczynia się do oszczędności paliwa.


Fiat Seicento 1100 i.e. Hobby charakteryzuje się prostym, ale funkcjonalnym wnętrzem. Deska rozdzielcza jest łatwa w obsłudze, a materiały użyte do wykończenia wnętrza są wystarczająco trwałe, aby sprostać codziennym wymaganiom użytkowników. Pomimo kompaktowych rozmiarów, samochód oferuje wystarczającą przestrzeń dla pasażerów oraz bagażu, co czyni go praktycznym wyborem dla małych rodzin lub osób często podróżujących.


Pod względem bezpieczeństwa, Fiat Seicento 1100 i.e. Hobby wyposażony jest w podstawowe systemy, takie jak poduszki powietrzne oraz ABS w niektórych wersjach. Chociaż nie jest to samochód z najwyższej półki, oferuje odpowiednią ochronę dla swoich pasażerów.


Warto również zaznaczyć, że Fiat Seicento 1100 i.e. Hobby jest pojazdem, który cechuje się niskimi kosztami eksploatacji. Dzięki niezawodnemu silnikowi oraz prostym technologiom, utrzymanie tego auta w dobrym stanie nie generuje dużych wydatków. To czyni go świetnym wyborem dla osób szukających ekonomicznego samochodu do codziennych dojazdów.


Podsumowując, Fiat Seicento 1100 i.e. Hobby to praktyczny, oszczędny i zwinny samochód, który idealnie sprawdzi się w miejskich warunkach. Jego niewielkie rozmiary, dobra dynamika jazdy oraz niskie koszty utrzymania sprawiają, że jest to atrakcyjna propozycja dla wielu kierowców.



Galeria zdjęć Fiat Seicento